rowyn

rowyn

donderdag 25 februari 2010

Opvoed Aussie ?!

Van de week lag Rowyn rustig op een soort nylabone te knagen. Dacht ik tenminste, tot ik Jazzy hoorde brommen. Ik dacht eerst dat zij bromde omdat ze het bot wilde hebben. Toen ik goed keek, zag ik dat ze met haar snuit Rowyn's snuit bij de tafelpoot wegduwde. Rowyn was helemaal niet op z'n kluif aan het knagen, hij was de tafelpoot aan het bewerken en Jazzy vertelde hem dat dat niet de bedoeling is. Handig zo'n opvoed-Aussie. Helaas gaat het niet altijd zo. Gisteren hebben ze samen stiekem mijn sjaal gesloopt. Dit was het resultaat:-(















Jammer dat ze geen zakgeld krijgen, dan mochten ze dat 2 weken inleveren om een nieuwe te kopen haha.

Vandaag heb ik met hulp van mijn moeder (anders is het echt een onmogelijke opgave met deze spring in het veld) Rowyn's schofthoogte gemeten: 33 cm. Hij lijkt groter dan hij in werkelijkheid is. Er zit dan ook al een boel haar op.

Het trainen begint sinds een paar dagen ineens "serieuze" vormen aan te nemen. Rowyn gaat echt leren en kan zich vrij goed concentreren. Hij bood mij zelf gedrag aan waaraan ik merkte dat ik wat meer van hem kon gaan vragen. Hij kan inmiddels "draaien" op stemcommando, "weaven" gaat met minimale handgebaren en hij kent bijna de commando's voor om en om pootje geven. Ook de roll-overs begint hij door te krijgen. Hij heeft duidelijk plezier in het leren en trainen. Oefeningetjes wisselen we af met spel en in beide is hij superfanatiek. Ik zal binnenkort weer wat filmpjes maken.