rowyn

rowyn

vrijdag 5 februari 2010

Tijd voor een update

Hoogste tijd voor een update; Rowyn groeit als kool. Hij krijgt steeds langere haren en staat al aardig hoog op de pootjes. Hij is geboren met ingebouwde springveren lijkt het wel. Zonder enige moeite springt hij overal op en over. Dat is natuurlijk niet zo goed voor een pup, maar het is niet te voorkomen. Hij doet het gewoon voor de lol. Zet ik hem van de bank als ik opsta, springt hij er nog even op en af als ik weg loop voordat hij achter me aan komt... Hij doet ook de katten na, zij kunnen op de stoelen bij de eettafel, nou denkt Rowyn, dan kan ik dat ook.
Dinsdag zijn we begonnen met een jonge honden cursus bij Jump Around Dogsport. Daar heb ik eerder G&G en behendigheid met de andere honden gedaan. Er werd wel weer wat sneeuw voorspeld, maar ik wilde perse naar cursus. We waren deze keer met 3 pups/jonge honden en hebben allerlei oefeningetjes gedaan zoals aankijken, nordic walkers negeren, zit, af, zien hoe ze reageren op wapperende linten, hierkomen en dierenarts oefeningen. De ene helft van de les deden we in de overdekte manegebak en de andere helft in de verwarmde kantine. Wel zo fijn voor dit jonge spul. Naast de 2 andere pups, waren er andere mensen en naast ons een behendigheidsgroep. Tijdens de les was het inderdaad weer gaan sneeuwen; voorzichtig naar huis gereden in dubbel zoveel tijd als anders. Maar het was rustig op de weg, met een muziekje aan en met een gangetje van 30/40 was het goed te doen. En de moeite waard voor de ervaring die Rowyn weer heeft op gedaan.

Woensdag ben ik met Rowyn bij zijn fokster op bezoek geweest, hij herkende alles en iedereen nog duidelijk. Alleen waren alle andere honden nu boos op hem, ze vonden hem veel te brutaal;-) Rowyn kon het niks schelen, hij had een hoop lol. Bovenstaande foto is woensdag gemaakt.