rowyn

rowyn

dinsdag 22 december 2009

Roodje-cadeautje en supernanny

Jazzy in de sneeuw



En Galen (ik krijg de foto niet goed, dus kijk maar even schuin ;-) )

Rowyn weet wel raad met zijn eerste kong!


Op bezoek bij vriendin en haar 3 honden en 2 katten (zie dat staartje!)


Tot voor kort was Jazzy nog ons puppe-kind. Ookal is ze al ruim 2, ze was toch de jongste. Inmiddels heeft ze zich ontpopt als ware super-nanny. Ze helpt ons geweldig met opvoeden en zou zo een tv programma kunnen beginnen voor wanhopige puppy-eigenaren. Rowyn mag heel veel van haar. Ze gaat op de grond liggen zodat hij bovenop haar kan klimmen, hij hangt in haar kraag en hapt in haar poten tijdens het spelen. Een keer heeft hij ongenadig op zijn kop gekregen, dat was toen hij dacht dat hij best even haar bot af kon pakken. Sindsdien zijn de grenzen duidelijk en weet hij precies waar hij aan toe is, ook in het spel. Gisteren had hij z'n gekke puppy-halfuurtje en racete als een gek door de kamer. Jazzy keek mij aan, liep naar de tafel en pakte daar Rowyns flostouwtje van af. Ze kwam weer terug en keek mij aan met een blik die zei: "Ik weet dat ik eigenlijk niks van tafel mag pakken, maar dit is van die gekke Rowyn" Ze bood hem het speeltje aan en heeft met hem gespeeld tot de puppy-gekkerities weer over was.
Tijdens het spel past ze haar kracht volledig aan hem aan. Ze laat hem sjorren, geeft dan wat toe, zodat hij denkt dat ie heel sterk is en gaat grommen. Ze laat hem een keer winnen en loopt dan weg met het speeltje zodat hij achter haar aan komt. Ze laat het hem weer pakken en uiteindelijk wint zij en stopt het spel. Prachtig om te zien. En zo is ons puppekind een plaatsje opgeschoven in de rij.
Ik heb niet alleen voor Jazzy, maar voor alle dieren bijnamen. Een paar voor als ze heel lief zijn, een of twee voor als ik ze achter het behang kan plakken, een die past bij een karaktertrek. Ook Rowyn is de klos. Een van zijn bijnamen heb ik in het vorige bericht al verklapt. De andere: Roodje (roept zo lekker; Rooooodje), Roodje pootje poepchinees (behoeft geen verdere uitleg denk ik), Piranha-man (voor als hij in zijn gekke puppy-halfuur overal in hangt) en Roodje-cadeautje. Want dat is ie, een echt cadeautje, deze vrolijke, nieuwsgierige en ondernemende mini-Sheltie.