rowyn

rowyn

zondag 20 december 2009

Uitrusten en sneeuwpret

Vanochtend heeft Rowyn flink uitgeslapen. Nadat hij om 7 uur een plasje had gedaan hebben we verder geslapen tot 9.15 u! Hij had het blijkbaar nodig. Het bleek alweer te sneeuwen. De honden waren helemaal dol toen ik de deur naar de tuin open deed. Een hoop gebalf en rare sprongen:-) Galen vergat zelfs dat hij de stugge volwassen hond uithangt en daagde Rowyn uit voor een partijtje hollen;-)) De plannen waren om vandaag naar Dwingeloo te gaan voor een wandeling van de Aussie vereniging. Ivm de kou had ik al besloten om alleen met de andere honden te gaan. Maar ik heb er helemaal van af gezien. Er viel hier veel sneeuw en tegelijkertijd waaide het enorm. Veels te gevaarlijk om de snelweg op te gaan, ookal is het niet ver weg. In plaats daarvan heb ik hier vlakbij langs het kanaal gewandeld, gewoon lopend vanuit huis. Galen en Jazzy vonden het geweldig. En Rowyn was gewoon lekker thuis, bij het baasje op schoot in slaap gevallen.
Vanmiddag zijn we naar mijn ouders gegaan, mijn moeder was namelijk jarig. Rowyn herkende duidelijk het huis waar hij al 2 keer eerder was geweest. Mijn ouders en Meaghin, hun Sheltie, werden enthousiast begroet. Toen even later mijn broertje kwam, werd die ook getracteerd op vrolijke puppykwispels en likjes.

Iedere dag trainen we een paar keer kort een aantal oefeningen. Zit kan Rowyn inmiddels op commando. Zowel op stem als op handgebaar. Verder trainen we:
- af vanuit zit en vanuit staan
- hier komen
- hand touch
- los tijdens het spelen en het begin van apporteren
- bench training
Dat laatse gaat niet zo makkelijk als de rest. Rowyn is het hier namelijk niet mee eens en heeft inmiddels de bijnaam "Gilla-monster".

Rowyn zelf oefent ook een aantal dingen:
- springen op de bank, wat tot zijn frustratie nog niet lukt. Maar aan doorzettingsvermogen geen gebrek.
- Sheltie verjagen uit de mand door hard te blaffen zodat je er zelf in kunt gaan liggen; geslaagd.
- gillen alsof je vermoord wordt om te voorkomen dat een halsband wordt omgedaan; mislukt.
- re-stylen van de rieten mand
- ideeen opdoen voor het re-stylen door op woon-tijdschriften te knagen
- oefenen voor later als je een grote hond bent door te gaan slapen in grote mand
- op je rug op schoot liggen en met zwarte kraaloogjes vrouwtje laten smelten; geslaagd.