rowyn

rowyn

dinsdag 5 januari 2010

filmpje, fietsmand en stad

Nog een trainingsfilmpje waarin ik Rowyn voor het eerst de posities close en side aanleer.

http://http://www.youtube.com/watch?v=bNPIwdZSxSI

Helaas had ik gisteren de video camera niet aan gezet; ik wilde Rowyn er aan wennen om in de fietsmand te zitten en zette het mandje in de woonkamer. Hij was nieuwsgierig en sprong er 1 keer in. (Het is maar een laag en klein mandje, dus hij hoefde geen gekke capriolen uithalen om er in te komen.) Dat bracht mij op het idee om hem er niet in te zetten, maar in te clicken. Binnen een paar minuten had hij door wat de bedoeling was. Slim kereltje!
Vanochtend heb ik even gelopen met het mandje aan het stuur en Rowyn erin. Dat ging prima. Hij dacht wel dat hij er uit kon, dus de volgende keer nemen we de grotere mand.
Vanmiddag zijn we weer naar de stad geweest. Rowyn is nu ook in de lift geweest. De eerste keer vond hij het nog wat gek, maar de tweede keer wandelde hij er probleemloos zelf in en uit.
Ook heeft hij als een grote hond zonder te blaffen of te mopperen achterin de auto in de bench gezeten ipv op de achterbank in het kattenbenchje.