rowyn

rowyn

dinsdag 12 januari 2010

Stil?

Of het nou om honden of kinderen gaat, als het stil is, is het niet goed. Zo ook gisteren. Ik zat op de bank mijn mail te checken, toen het verdacht rustig was. Terwijl ik op stond om te gaan kijken waar de honden waren, begon er zachtjes iets te piepen. Ik liep richting de eethoek en daar zat Rowyn: in de vensterbank, netjes tussen 2 planten in, met een blik in z'n oogjes van "Help, ik weet niet zo goed hoe ik hier weer weg kom". Er naast zat een Aussie, die met een wat sippe blik zei: "Sorry, ik weet het ook niet". Rowyn bleef rustig zitten tot ik hem er af tilde en was blij toen hij weer met 4 pootjes op de grond stond. Ik moest ondertussen vreselijk lachen, het zag er echt heel komisch uit, ookal dachten Rowyn en Jazzy daar anders over.

Vanochtend heeft Rowyn zijn derde enting gehad. Voor we aan de beurt waren heb ik Rowyn weer op de weegschaal laten zitten: 3.65 kilo. Dat hadden we al een paar keer eerder gedaan en het was blijkbaar goed in meneer zijn geheugen gegrift. Terwijl we zaten te wachten hupte hij constant op de weegschaal en keek mij aan aan van "knap he, nu een lekker rodi-worstje?".
De dierenarts deed het geweldig, maakte eerst rustig kennis met Rowyn, pakte hem daarna al kletsend en knuffelend op en zette hem rustig op de tafel. Terwijl ik Rowyn afleidde met wat lekkers is hij weer helemaal nagekeken en gezond bevonden. De dieren arts legde een handje kattenbrokjes voor Rowyns neus, voor hij hem de prik gaf. Daardoor was Rowyn bezig met eten ipv met het prikje en heeft er niks van meegekregen! Ter afsluiting kreeg hij bij de balie nog wat lekkers en een knuffel van de assisitente en de vrouw van de andere dierenarts. We gaan er nog een paar keer heen voor wat lekkers en een knuffel en daarna is de missie voor wederom een hond die het leuk vindt bij de dierenarts waarschijnlijk weer geslaagd. (Jazzy loopt kwispelend voor mij aan de praktijk binnen en springt dan ongeveer op de balie....;-) )

Na de diernarts zijn we naar het tuincentrum geweest, wat er naast ligt. Daar kon ik merken dat Rowyn iets terughoudender was naar vreemde dingen. Het past bij zijn leeftijd en door hem mee te blijven nemen, zal hij weer door deze fase heen komen. Maar als ik hem eventjes de tijd geef wint zijn nieuwsgierigheid het. Hij vond het vreemd dat planten water kregen uit een grote tuinslang. We hebben een poosje staan kijken en daarna ging de man van het tuincentrum door de knieen om Rowyn te aaien. Ja, dat wil hij wel! En daarmee was de tuinslang ook niet meer spannend. De karretjes, mensen, konijnen etc. had hij al eerder gezien en vond hij allemaal normaal. In het tuincafe heb ik een kopje koffie gedronken en heeft Rowyn geleerd om naast mijn stoel op een handdoek te liggen. Ook dit "trucje"had hij razendsnel door!

Nu ligt hij al ruim 2 uur te slapen. Ik heb een eind met de andere 2 honden gewandeld, gegeten, koffie gedronken en meneer snurkt heelijk door:-)